Tillbaka…

on

Long time No see…

Det är något år sedan jag skrev något på denna lilla pastisch till blogg. Tappade fart, lust och intresse helt enkelt. Tidsbrist och vad jag prioriterar i min vardag och vad jag lägger min fritid på spelade också roll.

Men nu kommer ett litet inlägg i alla fall. Jag är åter igen på resa. Ja, jag kör på som vanligt med friidrotten och kuskar land och rike runt i ett digert tempo som jag alltid gjort. Det var dock ett tvåårigt litet hack i detta pga pandemin som härjat. På ett sätt rätt nyttigt och kanske till och med välbehövligt. 100+ resdagar under ett normal år har sitt pris. I synnerhet om man har gjort det i drygt 30 år som i mitt fall. Hur som haver är jag ”back in the sadle again” och är i slutfasen av en vintertävlingsperiod som började i mitten på januari och som avslutas denna helg med USM i mångkamp i Örebro.

Middagen var så pass god att pizzan inte kom med på bild…

Det är en mycket bekväm och lugn helg för min del. En aktiv att följa under en dag. Lördagen ägnades åt att ta mig till Örebro. Flyg och bil på förmiddagen. Installera mig på på rummet. Bor bredvid slottet. Efter en promenad i grannskapet för att spana av läget där jag bor blev det att eftermiddagstryna en stund. Det är min version av det mera använda begreppet ”power nap”.

Middagen fick bli en deluxe variant denna gång på italienaren som hör till hotellet. Lyxpizza, italienskt öl av god klass som avslutades med kaffe Americano, en glasskaka samt en skvätt livets vatten av irländsk börd. En middag som blev något av en perfektion måste jag tillstå.

Inte ens efterrätten lyckades jag få med på bild. Den var också i det närmaste perfekt.

Så, here we go… Bloggen fick ett nytt inlägg och lever igen. Den som väntar och tittar in så kanske, inom snar framtid, får fler skrönor och betraktelser utifrån friidrottscoachens vinklade perspektiv.

Lämna en kommentar