Nu är det allvar!!! – Shuffle contest

on

Nu är det riktigt allvar i utmaningarna och tävlingarna. Det är Shuffle tävling på gång mellan Sverige och Frankrike. Inte bara ära och heder står på spel utan även en vinflaska i Paris.

Min ”fransyska” har blivit utmanad i gammal hederlig streetdance. Jag har fått det ansvarsfylda uppdraget att vara allsmäktig domherre i detta battle.

Jag är förmodligen den enda inblandade i denna battle med formell dansutbildning i bagaget (dold och undangömd talang), så valet av domare var bättre än fransyskan visste när frågan ställdes. I´m the man for the job!!

Numera lever jag dock efter Norman Mailers devis ”Hårda killar dansar inte!!

Två videos är i alla fall uppladdade på nätet. Ett bidrag från södra Frankrike och ett annat från norrlandsskogarna. 2000 km isär har man shufflat häcken av sig framför kameran.

Nu skall det då avgöras. Var shufflas det bäst.

Bidrag nr 1: ”GUDARS from Sweden”

Bidrag nr 2 ”Life -O feat Mini Me, France

Tävlingen till ära lägger jag upp en omröstning i frågan. Rösta och du kan eventuellt påverka den överallsmäktige domherren, dvs jag, i sitt beslut om vem som skall vinna denna prestigekamp. Jag är en i allra högsta grad korupt och envåldshärskande domherre i bästa Colonel Tom Parker stil så komersiell framgång väger alltid tungt

I början på nästa vecka medelas domen med motiveringar och vem som står för vinflaskan senare i vår i Paris.

RÖSTA NU!!

Lämna en kommentar